Missie en visie
Op de Eben Haëzer streven we ernaar dat kinderen zich cognitief, sociaal en creatief ontwikkelen, zodat ze kunnen doorstromen naar een passende vorm van vervolgonderwijs.
Met ons lesaanbod op verschillende niveaus sluiten we al goed aan bij begaafde leerlingen. Als kinderen naast dit aanbod behoefte hebben aan meer verdieping en verbreding, dan kunnen ze terecht in onze Dolfijngroep.
We hebben gekozen voor de naam Dolfijngroep omdat een dolfijn een intelligent, speels, gevoelig en sociaal dier is. Dit zijn ook belangrijke kenmerken van de kinderen uit deze groep.
De kinderen krijgen les van een speciaal voor deze groep aangestelde leerkracht, die is gespecialiseerd op het gebied van hoogbegaafdheid of daarvoor wordt opgeleid. Ongeveer 1,5 uur in de week zitten de kinderen in de Dolfijngroep, meestal met twee of drie jaargroepen tegelijk. Afhankelijk van de begeleiding die nodig is, is deze groep niet groter dan 10-18 kinderen. De kinderen krijgen in de klas tijd om verder te werken aan de opdrachten voor de Dolfijngroep.
Naast de basisvakken besteden we ook aandacht aan leervaardigheden en aan de sociaal-emotionele ontwikkeling. We streven ernaar dat deze kinderen met een goede werkhouding en met plezier in leren naar het voortgezet onderwijs gaan.
Kinderen die nog meer uitdaging nodig hebben, komen in aanmerking voor de Delfinogroep van TriVia. In drie periodes van acht maandagen ontmoeten ze in de groep ontwikkelingsgelijken van andere scholen van de vereniging. Dit vindt plaats in Hei- en Boeicop.
In het programma besteden we aandacht aan: filosofie, studievaardigheden, sociale vaardigheden, gezond gedrag en het bereiken van persoonlijke leerdoelen. Een gespecialiseerde leerkracht biedt deze onderdelen aan in projecten en daagt de kinderen uit om leergedrag te vertonen.
Op de Eben Haëzer streven we ernaar dat kinderen zich cognitief, sociaal en creatief ontwikkelen, zodat ze kunnen doorstromen naar een passende vorm van vervolgonderwijs.
CBS Eben Haëzer heeft een enthousiast team, dat gedreven is om goed onderwijs te geven. De leerkrachten zijn betrokken en staan open voor elkaars gedachten en visie.